flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

АНАЛІЗ обліково-статистичної роботи у Зборівському районному суді Тернопільської області за 2015 рік

     АНАЛІЗ

обліково-статистичної роботи

у Зборівському районному суді Тернопільської області

за   2015 рік

 
         
Зборівським районним судом Тернопільської  області з метою проведення аналітичної роботи та об’єктивності показників статистичних звітів відповідно до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» та на виконання планів роботи суду проаналізовано  обліково-статистичну роботу  суду  за І  та ІІ півріччя 2015 року.

           Працівниками протягом звітного періоду вживались заходи по забезпеченню достовірності заповнення та своєчасності подання форм звітності щодо стану здійснення правосуддя , належної організації обліково-статистичної роботи, діловодства та архівної справи.

            Діловодство в суді ведеться відповідно до вимог  Інструкції з діловодства у місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, Апеляційному суді Автономної Республіки Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ , затвердженої наказом ДСА України від 17.12.2013 року за No173.

  З 01 січня 2011 року в суді впроваджено комп’ютерну програму «Діловодство 3» (КП«Д-3»), відповідно до якої все діловодство суду ведеться в автоматизованій системі документообігу. Автоматичний розподіл судових справ здійснюється на підставі внесеної до автоматизованої системи інформації. Електронні копії судових рішень, засвідчені ЦЕП, направляються до Єдиного державного реєстру судових рішень у порядку, зазначеному Порядком ведення Єдиного державного реєстру судових рішень. Судом постійно ведеться контроль щодо кількості  копій судових рішень, надісланих до ЄДРСР та дати набрання законної сили судового рішення.

Згідно змін до Положення «Про автоматизовану систему документообігу суду» головою суду та керівником апарату було видано наказ про визначення функціональних обов'язків, прав користувачів автоматизованої системи документообігу суду між працівниками  Зборівського районного суду  відповідно до займаних посад , призначено відповідального за відправку судових рішень до ЄДРСР.

         З метою забезпечення статистичної звітності про роботу органів досудового розслідування, належної взаємодії прокуратури та управління ДСА України у Тернопільській області, виконання Порядку надсилання інформації про осіб у кримінальних провадженнях та електронних копій судових рішень щодо осіб які вчинили кримінальні правопорушення, судом проводилася взаємозвірка з прокуратурою Зборівського району стосовно показників звітності щодо виправданих осіб та повернутих судом кримінальних справ (проваджень) за перше півріччя 2015 року. Відповідно було складено акт взаємозвірки. Результати якого  свідчать, що розбіжностей немає.

        Упродовж звітного періоду керівником апарату суду та його заступником  проведено перевірки  з питань дотримання вимог, встановлених Інструкцією з діловодства, а саме: ведення первинного обліку справ за формами судочинства; правильність заповнення карток на осіб, стосовно яких судом розглянуто кримінальне провадження;  якість складання звітності; планування роботи суду, стан контролю виконання вироків щодо речових доказів (своєчасність та повнота їх виконання),  виконання запланованих заходів та їх обговорення на оперативних нарадах тощо, а також перевірка роботи канцелярії суду в комп’ютерній програмі «Діловодство 3» (КП«Д-3»);  щодо стану розгляду справ з остатку за 2014 рік; щодо щодо ведення нарядів відповідно до номенклатури суду; щодо звернення до виконання постанов про накладення адміністративного стягнення за корупційні правопорушення та стан контролю за їх виконанням; направлення електронних копій судових рішень до Реєстру та заповнення всіх реквізитів відповідної електронної інформаційної картки тощо.

          16 жовтня 2015 року суддями апеляційного суду Тернопільської області  було надано методичну допомогу суддям Зборівського району в застосуванні законодавства по справах, які знаходяться в провадженні суду.

         Протягом 2015 року працівники апарату суду брали участь у навчальних курсах щодо роботи з програмами автоматизації документообігу, які проводило державне підприємство «Інформаційні судові системи»  у режимі відеоконференції. Зокрема, були прослухані такі теми начального курсу лекцій: «Канцелярія по справам» - лекція №5 «Відправлення процесуальних документів електронною поштою. Адміністрування КП «Д-3».

         Крім цього  консультант з   кадрової роботи  суду  взяла   участь  у навчанні   щодо використання  Автоматизованої  інформаційно-аналітичної системи «Кадри-WEB». Основними питаннями обговорення  були: ведення бази даних особових карток співробітників ( пошук в ній карток з необхідними даними, отримання біографічних довідок, створення атестаційних і нагородних листів, обмін даними в електронній формі) ; створення і ведення штатного розпису установи та її підрозділів (створення і редагування розпису на рівні установи, підрозділів, посад; зарахування, звільнення, переведення співробітників; підготовка та друкування звітів  створення архівних копій штатного розпису; обмін даними в електронній формі). Навчання проводили працівники ДП "ІСС" . 

24 квітня 2015 року керівником апарату суду та заступником було взято участь у семінарі, який проводився експертами Харківської правозахисної групи з питань доступу до публічної інформації та Секретаріатом Кабінету міністрів України з питань доступу до публічної інформації в м. Тернополі.

          26 листопада 2015 року керівник апарату Зборівського районного суду та консультант з кадрової роботи взяли участь у навчанні на тему: «Порядок ведення суддівського досьє», організований Чернівецьким регіональним відділенням Національної школи суддів України за підтримки Територіального управління державної судової адміністрації України в Тернопільській області. В програму семінару було включено питання: нормативно-правові акти щодо ведення суддівського досьє, загальний порядок створення та заповнення суддівського досьє, типові помилки, які виникають при їх заповненні. За результатами участі в семінарі слухачі отримали Сертифікат Національної школи суддів України.

Облік справ та матеріалів ведеться на обліково-статистичних картках  в електронному  режимі. Картки на особу, стосовно якої судом розглянуто матеріали кримінального провадження заповнюються у відповідності вимогам Інструкції щодо заповнення  картки на особу, стосовно якої судом розглянуто матеріали кримінального провадження та щоквартально надсилається інформація про кількість сформованих карток на осіб стосовно яких судом розглянуто матеріали кримінального провадження в паперовому та електронному варіанті в ТУ ДСА України у Тернопільській області.

 У суді з метою забезпечення достовірності, об’єктивності, оперативності, стабільності та цілісності  інформації періодично проводяться  навчальні заняття з працівниками апарату суду  щодо   ведення обліково-статистичної  роботи  в суді з наданням  роз’яснень щодо реєстрації в обліково-статистичних документах судових справ і  матеріалів та результатів їх розгляду.

          Працівники, відповідальні за ведення первинного обліку справ та матеріалів, складання звітів  забезпечені інструктивними матеріалами, володіють знаннями даних інструкцій. Недоліки організації первинного обліку, що виявлені під час проведення перевірок, висвітлені в довідках  та обговорені на оперативних нарадах. Довідки перевірок направлялись голові суду для належного реагування та усунення виявлених недоліків статистичної роботи. 

         Відповідно до наказу керівника апарату суду, комісією було проведено перевірку наявності печаток і штампів суду, а також порядок їх зберігання та використання .

         Згідно листів ТУ ДСА у Тернопільській області судом щоквартально,  протягом року подавалися звіти про розгляд звернень громадян,  щодо забезпечення незалежності та безпеки суддів, а також інформація щодо кримінальних проваджень. Крім цього надсилались інформації про надіслання копій судових рішень до ЄДРСР, щодо оновлення даних на веб-сайті суду  та з кадрових питань (про кількість вакансій, про  штатну та фактичну чисельність працівників апарату суду тощо). Згідно затвердженого ТУ ДСА  графіку, судом  подано звіти про стан здійснення правосуддя за 2014 рік та І півріччя 2015  року за формами: № 1, 1-1,1-Л, 1-ОП, 1-1-ОП, 2-А,  2-Ц, 3, 4, 6,7,8,10.

         За результатами оброблених статистичних звітів  судом  в звітному періоді проведено та надіслано до ТУ ДСА: аналіз обліково-статистичної роботи Зборівського районного суду за 2014рік і І півріччя 2015 року та Огляд даних судової статистики Зборівського районного суду за 2014рік ,  І півріччя 2015 року.

         Разом з тим, згідно планів роботи суду та на виконання листів апеляційного суду Тернопільської  області судом було проведено ряд узагальнень судової практики в суді, а саме: узагальнення судової практики закриття кримінальних проваджень Зборівським районним судом з підстав передбачених ст.284 та в порядку ст.ст. 285-288 КПК України за 2014 рік; узагальнення практики застосування ст. 277-1 ЦПК України стосовно вирішення питання про тимчасове обмеження у праві виїзду за межі України; аналіз за підсумками діяльності Зборівського районного суду як адміністративного у 2014 році; узагальнення судової практики розгляду кримінальних справ (проваджень) щодо злочинів проти життя і здоров’я особи за 2014 рік (ст.115 КК України); узагальнення судової практики розгляду кримінальних справ (проваджень) щодо злочинів проти життя і здоров’я  особи за 2014 рік (ст.ст.116-145 ККУ); узагальнення про стан роботи в частині надсилання судом учасникам судового процесу (кримінального провадження) текстів судових повісток у вигляді СМС – повідомлень за 2014 рік; узагальнення про практику розгляду справ про адміністративні корупційні правопорушення та деякі злочини, передбачені розділом 7 КК України за 2014 рік; аналіз стану роботи канцелярії суду в частині ведення діловодства щодо звернення судових рішень до виконання; аналіз стану роботи суду з питань виконання діючого законодавства про боротьбу з корупцією за 2014 рік; узагальнення судової практики по розгляду судом протягом І півріччя 2015 року справ про адміністративні правопорушення передбачені ст.172-3 КпАП України;  узагальнення судової практики розгляду судом у І півріччі 2015року матеріалів в порядку виконання судових рішень в кримінальному провадженні; узагальнення судової практики щодо розгляду судом справ про адміністративні правопорушення передбачені ч.4 ст.122, ст.124, ст.130 КпАПУкраїни протягом 9 місяців 2015р. тощо.

        На виконання рішення Ради суддів України , судом було проведено аналіз ефективності діяльності роботи суду та базові показники суду за 2014р. та І півріччя 2015р. , які розміщувалися на веб-сайті суду.

         На виконання вимог Інструкції з діловодства та наказів ДСА України, ДП «Інформаційні судові системи» постійно виходять нові версії КП  автоматизації документообігу загальних судів «Д-3», що збільшує потенціал для побудови додаткових повнофункціональних механізмів, вносяться зміни до форм статистичної звітності, внесено зміни в роботу умов логічного контролю обліково-статистичних карток. Відповідно до наказу ДСА України «Про затвердження форм картки на особу стосовно якої судом розглянуто матеріали кримінального провадження» та Інструкції щодо її формування, реалізовано зміни до відповідної картки.

Відповідно до кожного нововведення головним спеціалістом з інформаційних технологій проводяться навчання з працівниками апарату суду щодо вивчення та використання в роботі нововведень.     

         Відповідно до регламенту суду, в суді що півріччя  розробляється  план роботи суду, який обговорюється на оперативній нараді працівників суду. Плани роботи суду  на І та ІІ півріччя   2015 року виконано вчасно та якісно, про що свідчать довідки та матеріали долучені до відповідних нарядів згідно номенклатури справ суду.

         Продовж 2015 року  судом було проведено 29 оперативних нарад. Керівником апарату суду щопонеділка  проводились наради щодо виконання запланованих заходів та обговорення питань, які вимагають уваги.

           Відповідно до ст.115 ЗУ «Про судоустрій і статус суддів»  у  2015 році головою суду скликалися збори суддів для  вирішення питань внутрішньої діяльності суду, заслуховувався звіт керівника апарату суду щодо діяльності суду за  2014 рік, а також  про затвердження змін до Положення про апарат Зборівського районного суду; про затвердження кандидатів на посаду голови суду та про проведення таємного голосування щодо обрання голови суду; про обрання слідчих суддів та суддів уповноважених здійснювати кримінальне провадження щодо неповнолітніх; про затвердження Положення про збори суддів Зборівського районного суду Тернопільської області; про затвердження  Засад використання  автоматизованої системи документообігу суду та інші.

          Протягом  2015 року скарг на роботу суду не надходило.

          З огляду на викладене та з метою вдосконалення організації обліково-статистичної роботи, поліпшення якості підготовки звітів вважаємо за доцільне:

- проводити навчання з працівниками, відповідальними за формування статистичних звітів, приділяючи значну увагу вивченню положень процесуального законодавства, знання якого  суттєво впливає на якість підготовки звітів, а при необхідності залучати спеціалістів ТУ ДСА України у Тернопільській області;  

-  працівникам канцелярії, звернути особливу увагу на якість, повноту, достовірність та своєчасність заповнення усіх показників обліково-статистичних карток у КП «Д-3»

 


 

Голова Зборівського 

районного суду                                                       І.Б.Кучер

 

 

вик. Василик О.В.